یاسکاوا الکتریک | نمایندگی یاسکاوا (Yaskawa) و Omron در ایران

تعمیرات سرو موتور

تعمیرات سرو موتور
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 4.3]

سروموتور یاسکاوا مثل هر وسیله الکترونیکی دیگری در اثر عوامل مختلف ممکن است به نقص فنی دچار شود. عواملی همچون محیط کاربری آن، طول عمر دستگاه می‌توانند عوامل ایجاد نقص باشند. اگر به دستگاهی بی توجهی شود و مرتبا و به صورت سالانه بازرسی نشود، قطعا زودتر دچار آسیب می‌شود. اگر دستگاه سروموتور برند یاسکاوا دچار نقص شد لازم است که توسط افراد با تجربه و متخصص تعمیر شود. اگر تعمیر سرو موتور را به افراد مبتدی بسپارید قطعا مشکلات و خرابی‌های بیشتری به وجود خواهد آمد؛ بنابراین لازم است که علاوه بر تجربه از دانش کافی هم برخوردار باشند تا بتوانند به خوبی عمل تعمیرات را انجام دهند. در مرحله اول لازم است که تمام خدمات تعمیر سرو موتور یاسکاوا را مطالعه کنید و پس از آن بودجه خود را تعیین کنید و با توجه به آن به تعمیر و یا تعویض کردن دستگاه بپردازید. توصیه می‌کنیم که مرتبا دستگاه خود را بازرسی کنید که از مشکلات پیشگیری کنید. 

 

معمولا شرکت‌های مختلفی عملیات تعمیرات را انجام می‌دهند و خدمات ارائه شده توسط هر کدام از آن‌ها به صورت زیر خواهد بود:

✔️تعمیرات تخصصی برای انواع درایو جریان متناوب برند یاسکاوا

✔️تعمیرات مخصوص اینورتر صنعتی یاسکاوا

✔️کنترل برد دستگاه

✔️تعمیرات سرو موتور یاسکاوا و یا تعمیض کردن قطعات آن

✔️تعمیض قطعاتی اینورتر، سرو موتور، پل دیود، سیم‌ها و اتصالات و …

✔️تمیز کردن محیط از گرد و غبار

✔️بررسی اتصالات دستگاه

عیب یابی سرو موتور یاسکاوا و رفع آن

همان گونه که قبل‌تر اشاره کردیم تعمیرات این دستگاه باید توسط افراد متخصص انجام شود و اگر یک فرد مبتدی و یا بدون اطلاعات بخواهد دست به کار شود، مشکلات بیشتری را به وجود می‌آورد که در این صورت هزینه‌های بیشتری را متحمل خواهید شد. زمانی که کار را به تکنسین می‌سپارید اطلاعات کافی از جمله میزان ساعت کاری، طول عمر دستگاه، میزان بودجه، میزان محدوده زمانی که سرو موتور لازم است تعمیر شود و دوباره فعالیت کند، میزان هزینه و … را در اختیار آن قرار دهید. لازم است بدانید که مشکلاتی که برای سروموتور یاسکاوا وجود دارد می‌تواند از سمت انکودر، مشکلات مکانیکی مرتبط با موتور اصلی، ریزالور باشد. فراموش نکنید پس از تعمیر سرو موتور برند یاسکاوا را تست کنید برای مثال حداکثر سرعت آن را تست کنید تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید. 

 

هنگام عیب‌یابی سروموتور یاسکاوا به موارد زیر توجه شود:

✔️برسی و کنترل نمودن تست KE سرو موتور

✔️بررسی کردن کد خطای دستگاه و حتی کنترل کردن نرم افزاری آن

✔️بررسی نیروی مگنت و حداکثر گشتاور موتور

✔️با انجام تست‌های مختلف عیب‌های رخ داده را بررسی کنید.

گاهی اوقات بر اثر استفاده نادرست از ماشین و یا شرایط ناپایدار در تنظیمات دستگاه ممکن است که مگنت‌های سرو موتور جریان مستقیم و یا جریان متناوب، حالت آهنربایی خود را از دست بدهند. برای این که این حادثه رخ ندهد لازم است که طراحی سیستم‌های خنک کاری به درستی انجام شود. نا گفته نماند که شرایط محیطی و جوی نامساعد و یا ضربات وارد شده به دستگاه ممکن است که عامل اصلی خرابی قطعات دستگاه و مگنت‌ها باشند. در بسیاری از موارد ممکن است که عوامل حرارتی و یا شوک‌های مکانیکی و الکتریکی هم در خراب شدن دستگاه دست داشته باشند. 

 

این عوامل گفته شده ممکن است که مشکلات زیر را برای سرو موتور به وجود بیاورند:

✔️قدرت سرو موتور به اندازه قابل توجهی کاهش می‌یابد.

✔️کنترل سرو موتور یاسکاوا کند خواهد شد.

✔️مگنت‌های اصلی دچار شکستگی می‌شوند.

✔️ارتعاشات و حرکت‌های ناهنجارو غیر معمول در سرو موتور به وجود می‌آید.

هزینه تعمیر سرو موتور یاسکاوا

در بسیاری از موارد ممکن است که هزینه تعمیر سرو موتور یاسکاوا و یا درایوهای جریان متناوب با خرید آن‌ها یکسان باشد. اما اگر این تعمیرات به وسیله گروه‎های متخصص و مرتبط با خدمات پس از فروش برند یاسکاوا انجام شود، قطعا هزینه‌های مربوط به تعمیر به اندازه قابل توجهی کاهش می‌یابد. در واقع تمام تعمیرکاران و تکنسین‌های مجاز این شرکت تعمیرات و تعویض قطعات سرو موتور یاسکاوا را با کمترین هزینه ممکن انجام می‌دهند. در صورتی که دستگاه شما از ضمانت نامه برخوردار است حتما آن را به تعمیر کار ارائه دهید. در بسیاری از موارد ممکن است خرابی دستگاه ناشی از استفاده نادرست از دستگاه باشد، که در این صورت گارانتی شامل حال تعمیر دستگاه نمی‌شود. 

 

در صورتی که هر کدام از موارد زیر رخ داده باشد گارانتی شامل تعمیر دستگاه سرو موتور یاسکاوا نمی‌شود:

🔹مدت زمان گارانتی به اتمام رسیده باشد.

🔹قطعه تست شده باشد و مشکلی در آن وجود نداشته باشد.

🔹تنظیمات نرم افزاری دستگاه به درستی انجام نشده باشد.

🔹خرابی و یا آسیب قطعه به علت نصب نادرست آن باشد.

🔹به دلیل حمل و نقل نامناسب قطعه درونی و … آسیب دیده باشند.

🔹زمانی که قطعه داخلی دستگاه بازرسی شود و مشکلی در آن وجود نداشته باشد، هزینه تعمیر دستگاه به صورت جداگانه انجام می‌شود و گارانتی شامل حال تعمیر دستگاه نمی‌شود.

هزینه تعمیرات سرو موتور یاسکاوا​

خدمات تعمیر سرو موتور یاسکاوا

زمانی که سروموتور یاسکاوا دچار مشکل می‌شود و نقص فنی در آن مشاهده نمی‌شود، مشتری انتظار دارد که عمل تعمیرات با بهترین کیفیت و کمترین زمان و هزینه انجام شود. به هیچ عنوان فراموش نکنید که بهترین خدمات توسط تکنسین‌هایی ارائه می‌شوند که در زمینه تعمیرات سرو موتور برند یاسکاوا سال‌ها کار کرده باشد و در این زمینه تجربه بسیار بالایی را کسب کرده باشد.

 

این تکنسین‌ها تجهیزات و وسایل زیادی را برای تست تخصصی دستگاه به همراه دارند و در رابطه با مشکل و خرابی دستگاه و نحوه تعمیر آن گزارشات مفصلی ارائه می‌دهند. لازم است مطمئن شوید این تعمیر کاران از قطعات اصلی سرو موتور یاسکاوا استفاده می‌کنند و برای آن‌ها یک سال گارانتی در نظر می‌گیرند. معمولا تکنسین‌های حرفه‌ای در رابطه با محل قرار گیری دستگاه از شما سوال می‌پرسند لذا بیشتر مشکلاتی که در دستگاه به وجود می‌آید در اثر شرایط نامساعد و نامطلوب محیط است. برای مثال رطوبت و دمای بالا باعث می‌شود که فن‌های دستگاه به خوبی کار نکنند.     

 لازم است بدانید که می‌توانید خرید خود را به صورت اینترنتی از فروشگاه یاسکاوا الکتریک هم انجام دهید. 

برای ارتباط با کارشناسان ما با شماره روبه‌رو تماس حاصل فرمایید. ☎️

📝لطفا نظرات خودتون را با ما به اشتراک بزارید.👇👇

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 4.3]
0
دیدگاه‌های نوشته

*
*